יום חמישי, 29 באוקטובר 2009

אוורור תירוש עפ"י ריפטין, יואב ורועי

אוורור תירוש על פי ריפטין
בעקבות הפוסט הקודם קיבלתי מייל מאלון ריפטין שמציע פתרון יצירתי ויפה לאוורור התירוש. פתרון שהוא מיישם אצלו הלכה למעשה. רצ"ב המייל של ריפטין כמו שהוא:

"...
בהמשך לכתבה המרשימה בבלוג שלך אז הנה שיטה קלה נוספת:הולכים לחנות טמבור הסמוכה וקונים מערבל צבע (19 ₪).מחברים אותו למקדחה בבית ומערבבים.כדאי להתחיל לאט. אני בפעם הראשונה הייתי צריך להסביר בבית למה יש תירוש על הקירות.אחרי שמתרגלים זה עובד מצוין.

..."

תודה אלון! חברים - יש עוד רעיונות יצירתיים?

עדכון מספר 2 - יום חמישי, 29/10

אוורור תירוש על פי פיסטה ביר

ועוד לא יבש הדיו בפוסט וקיבלתי מייל נוסף - הפעם מיואב. אז ככה עושים את זה בפיסטה ביר:

השיטה של יואב (ותתקן אותי אם אני טועה) היא להעביר את התירוש למיכל התסיסה דרך הרשת הזאת. אני מניח שבאותה הזדמנות יואב מרוויח גם פילטר להוצאת חלקי כשות וגרעינים שברחו בבישול.

עדכון מספר 3 - יום שישי, 30/10

אוורור תירוש עפ"י רועי

הפוסט הזה הולך וממשיך. עכשיו זה מייל שהגיע מרועי בן ארי אתמול בשעת לילה - להלן המייל כלשונו:

"היי דגן,

עוד שיטה שנראית לי פשוטה ויעילה למרות שלא ניסיתי ,מבוססת על יניקה, היא צינור מנוקב בחורים קטנים דרכו מזרימים את התירוש למיכל התסיסה.

אישית, אני מערבב את התירוש עם משאבה בזמן הקירור עם immersion chiller בכדי לאפשר קירור יעיל יותר, ועצם הערבוב מאוורר את הכל.

יש כוונות לנסות עם בלון חמצן, פילטר ואבן (יש לי את כל הציוד) אבל בדר"כ בשלב הזה של הבישול אני כבר עייף מדי לניסיונות חדשים.

רועי"

עד כאן המייל של רועי. המון תודה על השיתוף במידע וברעיונות היצירתיים.

שבת שלום!!

תגובה 1:

יואב אמר/ה...

בדיוק כך