יום חמישי, 22 באוקטובר 2009

חן שמואל - לקנות ציוד לבירה בחיפה

אחרי שקיבלתי כמה דיווחים על מחירים נמוכים ושירות טוב, החלטתי שאני צריך לבדוק את החנות חן שמואל כימיקלים הממוקמת אי שם במפרץ חיפה. זו חנות לציוד וחומרים למעבדות ולתעשיה שנכנסה גם לתחום היין ולאחרונה גם לתחום הבירה.

בעיקרון מדובר בעסק שמקבל הזמנות בעיקר בטלפון ומבצע משלוחים בכל הארץ. מקומות כאלה אני אוהב לראות בעיניים לפחות פעם אחת לפני שאני מתחיל לעשות איתם עסקים וכמובן לפני שאני יכול לכתוב עליהם בבלוג עבור קוראי הנאמנים.
החנות נמצאת כאמור באיזור מפרץ חיפה, ברחוב חלוצי התעשיה. לא בדיוק רחוב שתעברו בו במקרה. אחרי שתיאמתי את ביקורי עם חזי, האיש שאחראי על סקטור היין והבירה בחנות, הגעתי ואחרי המתנה קצרה הוא התפנה וערך לי סיור בחנות והצגה של המוצרים השונים.

קו מוצר מעניין שראיתי הוא מיכלי תסיסה מנירוסטה בנפחים של 100 ליטר וצפונה בתצורת "תמיד מלא". מדובר במיכל שהמכסה שלו נכנס לתוך המיכל (ולא מונח עליו) ומיקומו (גובהו) נקבע באמצעות מעיין פנימית מתנפחת שמקבעת ואוטמת אותו במקומו - זאת בהתאם למפלס הבירה במיכל וכמות ה"ראש" שמעוניינים להשאיר.
והמחיר? למיכל 100 ליטר עם ברז ומכסה המחיר הוא 585 ש"ח + מע"מ. יש גם מיכלי נירוסטה שנראים פחות איכותיים עם מכסה רגיל ב-335 ש"ח + מע"מ למיכל 100 ליטר.

דברים מגניבים נוספים שראיתי הם ציוד מעבדה מסוגים שונים - טרמומטרים אנלוגים ודיגיטליים, מאזניים אלקטרוניים, מד pH מסוגים שונים וברמות מחיר שונות - עם או בלי תיקון טמפרטורה, מיכלי תסיסה מפלסטיק ומזכוכית וכל מיני כלים וצינורות. המחירים באופן כללי תחרותיים מאוד.
מבחינת הציוד הייעודי לבירה, יש בחנות מגוון יפה של ציוד למילוי ופיקוק. למשל פוקק שולחני - 80 ש"ח + מע"מ, חב' 100 פקקי כתר - 8 ש"ח +מע"מ ועוד הרבה דברים שנראו זולים משמעותית ממחירי החנויות המתמחות באיזור המרכז.
יש לא מעט ציוד ייעודי ליין ואפילו מזקקה קטנה ומגניבה בנחושת בוהקת...
אז כמו שכתבתי - המחירים טובים, השירות טוב, הכל טוב. כמעט. בעיה אחת היא שהבירה היא חלק קטן ושולי בחנות וכך גם היחס אליה - חלק מהמוצרים הבסיסיים חסרים ולא שלמים, אין גרעינים וחומרים לבישול (למעט קיטים בפחית) וזו ללא ספק לא חנות של all in one stop. חסרון נוסף הוא שבאתר האינטרנט לא ניתן לראות מחירים ולא ניתן לבצע הזמנות. ניתן רק לבקש הצעות מחיר (וגם זה - מחיר שביקשתי למספר פרטים לפני כשבוע, לא נתקבל עד היום). מומלץ לבקש מחירים בטלפון ולא דרך האתר.

לסיכום - יש מוצרים שנמצאו זולים משמעותית מכל חנות אחרת ובשבילם אולי שווה את הטרחה, אבל זו לא חנות לקניות השוטפות. יש גם מוצרים ייחודיים מעניינים, כך שאם מצטיידים או משדרגים את המבשלה - זו תחנה ששווה לעצור בה.

11 תגובות:

יואב אמר/ה...

אתה מתחזק את מעמדך כבלוגר הזריז בארץ :) ... אני מחכה לפוסט על השמרים

Dagan אמר/ה...

הפוסט על השמרים (חלק א') יהיה אחרי שאני אחזור מסוף שבוע תוסס בירושלים - איזה 48 שעות אחרי ההרצאה... אני בוש ונכלם.

איך היה היין אחרי הבירה?

יואב אמר/ה...

דווקא היה מעניין כי לא היו שם היקבים "הבינוניים" אלא רק הגדולי כמו רמת הגולן, גליל, טפרברג וכד או ממש קטנים שעושים פחות מ-5000 בקבוקים בשנה שזה בערך כמו לבשל 60 ליטר בירה בשנה במונחי יין. קניתי 2 בקבוקים למען חיזוק בני דודינו יינני הבוטיק :)

אדי אמר/ה...

מסכים עם יואב לגבי הזריזות (כבר ציינתי את זה). גם אני ביקשתי הצעה מהעסק הזה באינטרנט (לפני יותר משבוע) וכמוך אני עדיין מחכה. אולי זה אומר משהו על הרצינות של העסק?
בעודי כותב תוססת מאחורי בקול בעבוע עליז בירה שבישלתי אתמול ששמה הזמני "פלמית שופעת" (רותם ?!)בירה שהתחילה ממתכון של "בירה בלגית זהובה וחזקה" עברה לוריאציה של "אייל בלגי בהיר" וכמו שנראים פני הדברים עכשיו זה יהיה אייל בלגי לא כל כך בהיר. למה ? שוב בעית החומרים: פה אין זה, שם את ההוא תחליף את זה בזה וכו' ובסוף אתה עושה ממה שיש בניסיון נואש להיצמד למתכון ולסגנון (עם וריאציות ברו-טליות, כמובן). אבל מה ? יש לי הרגשה טובה לגבי הבירה הזו (למרות אירוע גלישה בזמן ההרתחה שביזבז לי הרבה חומר וליכלך את הכיריים).

Unknown אמר/ה...

אדי, מה היה חסר?

האח אמר/ה...

אדי
פלמית שופעת נשמע לי טוב. קל לי לראות אותה בעיני רוחי. גם "אייל בלגי חזק ולא כל כך בהיר" נשמע מתאים לי. עכשיו, נותרה רק נקודה אחת שעלולה להקשות עלי. נכון. נוכחות מוגברת של ציפורן. האם?
בכל מקרה - שמור לי בקבוק.

Unknown אמר/ה...

אייל בלגי ב י ח ד עם פלמית שופעת זה כבר ביזאר

Dagan אמר/ה...

LOL
זה כבר מתחיל להשמע כמו בדיחות של עתודאים. מזל שאנשים נורמליים לא נכנסים לבלוג הזה

אדי אמר/ה...

חברים יקרים בלגית היא פלמית (אם היא לא וולנית במקרה) ובעיני רוחי הפלמיות הן שופעות (ראו ציורי בוש ורובנס).
הפעם אין ציפורן !
לשחר: לדוגמה לתת (נוזלי) פילסנר ואפילו לתת בהיר ועוד גרעינים בהירים וכו'
השבוע - הביקבוק.

Unknown אמר/ה...

שלום למקצועניים קוראים לי אסף ואני מתעניין בבישול בירה כבר הרבה זמן אשמח לקבל המלצה לציוד מקצועי שיענה על כל הצרכים של מבשל מקצועי מ-א עד ת עם החומרים ומתכונים עם הסבר פשוט מבלי לסבך את העיניין

Dagan אמר/ה...

אסף, כמו שאתה רואה הפוסט הזה בן יותר מעשר שנים. היום הייתי מתחיל מ-beer and beyond. ידעו להסביר לך הכל ולמכור לך כל מה שאתה צריך