יום שני, 5 באוקטובר 2009

אחחחחח, איזו פגישה. אצל הדובים בסוכה.

היום אחר הצהריים נאספנו בסוכה של הדובים למפגש מבשלי בירה ביתית (ללא ספק ראשון מתוך רבים שעוד יבואו). המטרה היתה להפגש, לטעום, להעיר, להאיר, לתת טיפ, לפרגן ויחד - להמשיך ליצור בירות יותר ויותר טובות. אבל לא פחות חשוב - המטרה היתה פשוט להנות יחד מאחר הצהריים נעים בסוכה, עם בירה טובה ועם לא מעט נלווים קולינריים והכי חשוב - חברה טובה.

אז מי היה לנו? נועם ממבשלת שיבולת ואבנר ממבשלת קרוואן, אדי ואמי ממבשלת ברו-טלי, יואב מפיסטה ביר, דני ושחר ממבשלת שדון, ירון ממבשלת שפרד'ס הצעירה, דרור הבלוגר מבקבוק ואנחנו, המארחים - רותם ודגן ממבשלת הדובים. כל אחד קיבל כוס טעימות קטנה ומדבקה לרשום את השם ו... אפשר להתחיל.
אז פצחנו בבירה הראשונה - Saison של פיסטה ביר. זו בירה שאני כבר שתיתי בביקורו הקודם של יואב, אהבתי אותה אז ואהבתי אותה שוב עכשיו. בירה בהירה, ארומטית ומאוזנת עם קצף לבן יציב ויפה. הבירה יבשה מאוד (הודות לשימוש בשמרי יין) אך יש בה מתקתקות הדרים קלה (שמקורה בקליפות תפוזים מסתבר).
הבירה השניה היתה בירת אסיף של מבשלת קרוואן. מדובר בבירת חיטה כהה עם מרירות קלה. גם המרירות הקלה יחסית וגם השימוש בחיטה הם מהמאפיינים הבולטים של הבירות של מבשלת קרוואן וניתן בהחלט לזהות קוי אופי למבשלה הזאת.
השלישית שפתחנו היתה Oatmeal Stout ממבשלת שיבולת של נועם. בירת סטאוט קרמית עם טעמים וארומות של קליה וקפה. הבירה מתאפיינת בכשותיות קלה ובמרירות מתונה. המתכון של נועל כולל מעט chocolate malt ומרכיב דומיננטי של roasted barley שנותן את טעמי הקליה והקפה של הבירה.
מכאן המשכנו לבירה הרביעית - ציפורן חודרנית של מבשלת ברו-טלי. אדי בישל בירה עתירת ציפורן (20 גרם ציפורן!!!). כבר בלגימה הראשונה הציפורן מכה בך ואח"כ המכה מתמתנת מעט. נראה היה שהיתה תמימות דעים שמומלץ להקטין את כמות הציפורן לפעם הבאה. אם לשפוט לפי המייל של נועם שהגיע לפני כמה דקות, הציפורן ממשיכה ותמשיך ללוות אותנו גם כמה שעות לאחר השתיה.
הבירות של אדי נושאות את התויות החדשות המפורסמות שכבר נחשפו כאן בחשיפה ראשונה לפני חודשיים-שלושה.
הבירה החמישית היתה סיבוב שני של הדובים. בירה קלה יחסית בסגנון בלגי עם קצת דבש וציפורן (ממש קצת, יותר קרוב ל-2 גרם ציפורן בבישול של 20 ליטר).
הבירה הבאה, שישית במספר היתה בירת קיט של ירון. זהו הבישול הראשון של ירון (אז אנחנו סולחים על הקיט), רגע לפני שהוא קפץ למים העמוקים של הדבר האמיתי ומתחיל לבשל מתכונים. כן, כן - הבישול השני של ירון הוא IPA שמבלה ברגעים אלה ממש ב-dry hopping. נראה מה יצא בעוד כמה שבועות...
בירות שבע, שמונה, תשע ועשר היו בקבוק אחד מכל סוג של מבשלת שדון - אחת חיטביר, אחת בירה מתובלת עם הל, אחת Pale Ale סינגל מאלט ועוד בירה שאני לא זוכר (זו היתה זאת הדלילה?). צוות שדון הם באמת משהו מיוחד. דני ושחר התחילו לבשל ממש לא מזמן והצמאון הבלתי פוסק שלהם לידע ולהתנסויות חדשות מביאים אותם לרעיונות, לטכניקות ולתוצאות מגניבות ביותר. מה שכן, סבלנות אין להם והבירות של שדון נשאבות ונגמעות עוד לפני שהם מספיקות להתגזז ולהבשיל. אנחנו שתינו בירה שבושלה לפני שבוע ויום למשל. היא הצליחה לייצר קצת CO2 אבל היא בהחלט היתה צריכה עוד קצת זמן ל-conditioning. סבלנות, שדונים, סבלנות. כמו שאחי אמר פעם - החלזון מהשפן.

בירה מספר 11 היתה אינדירה של הדובים. IPA ארומתית וכשותית שהצליחה למרבה ההפתעה להביא אפילו את שוחרי החיטה וכופרי המרירות בקבוצה למלא כוס נוספת (כן נועם, ראיתי את זה). בכלל, גיליתי שאפשר למקם את חובבי הבירה על ציר שבצידו האחד בירת חיטה ובצידו האחר IPA. בקבוצה הערב מרכז הכובד היה ללא ספק בצד של החיטה. אנחנו רואים שליחות בעבודתנו להעביר אנשים לצד הנכון של הציר. לאט לאט.
הבירה האחרונה היתה בירת טריפל מתובלת בערער של פיסטה ביר. הערער נותן איזה קיק קטן אבל הוא נשאר ברקע ובהחלט לא משתלט על הבירה. מכיוון שאף אחד לא באמת יודע מהו טעמו של ערער (זה לא שאנחנו מנשנשים ערער בשעות הפנאי), קשה גם לשים את האצבע על הטעם בבירה. הבירה בהירה ונעימה עם כ-8% אלכוהול. יופי של בירה.
לסיום, סגרנו את הערב עם כוסית ערק תמרים מופלא של ירון ואספרסו משובח של דני. איזה סיום.

ואיך אפשר בלי להזכיר את הצד הקולינארי של האירוע... היו שם פטה כבר בזיגוג בירה שחורה (אדי), לחם שאור (נועם), קרקרים תוצרת בית (דני), ירקות, גבינות קשות ורכות תוצרת בית מקיבוץ גן שמואל, זיתים, ממרחים, פיצוחים, חטיפים, קפה של דני (קפה אנין) ועוד כל מיני קטנות על הדרך.

הרבה בקבוקים התפנו היום לקראת הבישולים הבאים. לפני שמתקפלים והולכים הביתה - כל אחד שוטף את הבקבוקים שלו בפינת השטיפה. אנחנו נפגוש את הבקבוקים האלה שוב יום אחד, עם בירה חדשה.
אז מה שיותר קשה להעביר בפוסט הזה, וזה אולי העיקר, זה החלפת הדעות, הרעיונות והטיפים. השיחה קלחה כששיתוף הידע והנסיון היו מעל הכל. אמנם כולנו חדשים בתחום - הותיקים בקבוצה מבשלים שנתיים והחדשים בישלו בישול או שניים, אבל אפשר לראות את התשוקה לבישול, לשיפור מתמיד וללמידה אצל כולם.

תודה לכולכם על בילוי מדהים, מלמד ומענג.

7 תגובות:

b-e-e-r אמר/ה...

ברגע זה הוכתרת בתור הבלוגר המהיר בציון, 3 שעות אחרי המפגש פוסט באויר. סחטיין.

Dagan אמר/ה...

איך אפשר ללכת לישון כשיש כזה טעם של עוד בפה? חייבים להוציא את זה (ולא, אני לא מתכוון ל"להקיא את זה" הפעם)

shedon-beer אמר/ה...

תודה לכולם
היה מאוד מאוד מעניין וטעים

חוץ המייל של נועם שגרם לי להשפריץ קפה(מתובל בציפורן) על המסך


שחר

יואב קובלסקי אמר/ה...

דגן, אחלה אירוח...היה כיף מאוד.

אמי ואדי אמר/ה...

דגן, כל הכבוד על היוזמה והאירוח. היה גדול. ולכולם - כל הכבוד על הבירות על התוספות המוצקות, על האוירה והפירגון ההדדי. מקווים שיהיו עוד מפגשים רבים כאלה.

Dagan אמר/ה...

תודה על כל התגובות - בבלוג, במייל ובטלפון. בהחלט היה כיף ואין ספק שנמשיך לקיים מפגשים כאלה. הממתג הראשי של מבשלת הדובים (הידוע בכינויו רותם) כבר עובד על מיתוג ולוגו לפורום המפגשים הזה

נועם אמר/ה...

חברים,
תודה למארחים (!) היה מעולה.
ותודה לכל הבשלנים על הבירות המעולות והמעניינות.
למדתי המון. להתראות בפגישות הבאות.